MasterGitar.com MasterGitar.com

Володимир Олексійович Олейниченко - мій учитель

Володимир Олексійович Олейниченко - мій учитель


Як стати гітарним майстром: погляд Володимира Олейниченко.

"Ви можете працювати по-різному, але гарний спосіб той, який у майстра виходить якнайкраще", - слова майстра.

 

Мені дуже пощастило: я приходжу до цього висновку кожен раз, коли думаю про те, що міг би ніколи не зустріти свого вчителя. Це якраз той випадок, про який кажуть багатозначно – доля. А інші - це просто збіг обставин. Як би то не було.

Вже в ретроспективі я оцінюю те, що трапилося. Моєму близькому другу захотілося придбати гітару у майстра. Чому у майстра, чому не в магазині? Наша спільна знайома навчалася в музичному училищі і придбала собі за рекомендацією свого викладача майстрову класичну гітару. І люди знаючі порекомендували моєму другові звернутися до гітарного майстра Володимира Олейниченко. "Краще до Володимира Олексійовича, все одно всі дороги приведуть до нього", - сказали знайомі гітаристи.

Мрія доторкнутися до гітарної майстерності жевріла в мені, як мрія людства про польоти за межі Галактики - майже всі хочуть, але ніхто не знає як, тому навіть не думають про це. Гітарні майстри живуть тільки у фільмах і книгах, тільки в легендах і переказах! І ось раптом - і поруч.

Так запалювати може тільки людина, яка по-справжньому любить свою справу, тільки по-справжньому віддана їй. Володимир Олексійович якраз їх таких. І запалювались багато хто.

Знаки! Як в однойменному фільмі. Зараз можу сказати, що і задовго до цієї зустрічі життя готувало мене, розставляючи знаки. Доля зводила, складала, плела обставини. І ця зустріч - закономірний підсумок. Ось він, мій космоліт!

Святая святих

Володимир Олексійович працював тоді в невеликому приміщенні в центрі Харкова. Складний вхід через темнуватий коридор з розставленими уздовж стін речами, які зменшували простір і без того вузького проходу, разом з неосвітлюваними закутками створювали відповідний фон. І чим ближче до серця майстерні, тим всі речі по краях ставали "гітарними" і задуха тісного простору наповнювалася "гітарним" запахом. Саме запахами майстерні Володимира Олейниченко, так як майстерні пахнуть по-різному. Гітари та їх частини на стінах, футляри і всілякі пристосування - останні "перешкоди" і ось воно, світло в кінці - вікно над столом майстра. Скільки разів я пройшов цей шлях!

Владимир Олейниченко

Спосіб навчання

Кожному учневі свій учитель - для мене спосіб навчання гітарної майстерності по Володимиру Олейниченко підходив, напевно, найкращим чином. Починаючи з самого першого уроку і закінчуючи умовно останнім, моє навчання являло собою демонстрування виконаної роботи і отримання наступного завдання. Саму роботу я виконував самостійно.

Володимир Олексійович вчив мене не тільки мистецтву виготовлення класичної гітари, як такому, а також і методиці отримання цих знань. Майстер ніколи не наполягав саме на своєму способі, подаючи його як єдино вірний. Скільки разів при запропонованих варіантах виготовлення того чи іншого вузла гітари мені доводилося уточнювати: "Володимир Олексійович, а як Ви робите? Чому віддаєте перевагу? " Ніколи питання не повисало у повітрі.

Якщо проаналізувати гітари, які виготовляють учні чи учні учнів Володимира Олейниченко, то стане ясно, що ніхто не робить одну і ту ж гітару "дослівно", не повторює вчителя. Так повелося, у кожного своя манера роботи і своя конструкція.

Дерево и деревина

Перше знайомство з цінними породами деревини! Педантичність у виборі матеріалу для виготовлення класичної гітари - це та риса, яку я з величезним задоволенням перейняв у свого вчителя. Для нас слово "дерево" має практично сакральне значення. Майстер завжди виявляв, навіть скажу, деяку ніжність до всіх заготовок в майстерні.

Коли Володимир Олексійович дивиться на гітарне дерево, відразу відчувається, що він бачить у ньому свої майбутні гітари. Комусь - дощечка з палісандра, а йому жива гітара, яка звучить. Саме він навчить це дерево співати: кожній заготовці підбирається інша найретельнішим чином: тепер їм завжди бути разом і тільки смерть розлучить їх!

Підбір матеріалу - процес нескінченний, захоплюючий і особливо плідний, коли заготовки лежать під руками, їх можна і хочеться торкнутися, покрутити, постукати, поскоблити, перекласти з боку в бік. Все це Володимир Олейниченко: "Довго (всього лише пару днів) без роботи не можу, поїду в майстерню, хоча б палички перебрати ", - слова Вчителя.

Як стати гітарним майстром: принципи Володимира Олейниченко

Ставиться технічне завдання, а способи досягнення мети тільки вказуються. "Одні майстри роблять так, а інші - отак, я роблю таким чином", - говорив Майстер. "Можна працювати різними способами, головне, щоб врешті-решт добре вийшло. Гарний той спосіб, який у майстра виходить ", - слова Майстра.

Вже закінчивши навчання та пропрацювавши якийсь час сам, я зрозумів, що в пошуках того чи іншого рішення я не шукаю об'єкт для наслідування, а намагаюся скомпілювати накопичений досвід з власної практики, з поміченого і відзначеного мною в бесідах і роботах інших майстрів. Не можна нічого робити без чіткого уявлення, навіщо це потрібно. І навіть якщо щось не виправдало очікувань, буде чітко зрозуміло, що цього робити не треба, уявлення були помилковими. З цілого букета цих хитросплетених проб, розтягнутих на все життя гітарного майстра, і отримується неповторний досвід.

Отримати справжню улюблену професію, знайти себе, було моєю мрією. Володимир Олексійович допоміг мені втілити її в реальність, стати гітарним майстром. Спасибі, що помітили, що не відмахнулися, що проявляли терпіння. Зрештою найголовніше, що розповіли те, що багато хто вважає таємницею за сімома печатками. Дякую, що знайшли мені мене!

Як стати гітарним майстром: погляд Володимира Олейниченко

"Ви можете працювати по-різному, але гарний спосіб той, який у майстра виходить якнайкраще", - слова майстра.

Вже закінчивши навчання та пропрацювавши якийсь час сам, я зрозумів, що в пошуках того чи іншого рішення я не шукаю об'єкт для наслідування, а намагаюся скомпілювати накопичений досвід з власної практики, з поміченого і відзначеного мною в бесідах і роботах інших майстрів.

Не можна нічого робити без чіткого уявлення, навіщо це потрібно. І навіть якщо щось не виправдало очікувань, буде чітко зрозуміло, що цього робити не треба, уявлення були помилковими. З цілого букета цих хитросплетених проб, розтягнутих на все життя гітарного майстра, і отримується неповторний досвід.

Отримати справжню улюблену професію, знайти себе, було моєю мрією. Володимир Олексійович допоміг мені втілити її в реальність, стати гітарним майстром. Спасибі, що помітили, що не відмахнулися, що проявляли терпіння. Зрештою найголовніше, що розповіли те, що багато хто вважає таємницею за сімома печатками. Дякую, що знайшли мені мене!

Микола Руденко